Mediataitoviikon Kulman tärppi – Tunnista mainonta

Ei kommentteja

Hyvää mediataitoviikkoa kaikille! KKV:n Oppimisen palvelut on mukana mediataitoviikolla ja nostamme viikon aikana esiin esimerkiksi kuluttajan mediaosaamiseen liittyviä aiheita.

Viime viikolla alkanut Etsin tietoa ja kohtaan mainontaa -teema tutustuttaa oppilaita kulutukseen pohtimalla, mitä tapahtuu ennen varsinaista kauppaa – mitä kaupallista viestintää nuoret kohtaavat, kuinka tuotteen tai palvelun tietoja haetaan ja verrataan sekä miten meihin vaikutetaan.

Viikon 6 tehtävä:

Mainoksen on oltava tunnistettavissa vaivatta mainokseksi esitystavasta ja mainosvälineestä riippumatta. Oppilaita pyydetään etsimään mainoksia, blogeja, vertailusivustoja ja muita kaupallisia sisältöjä verkosta, joiden tarkoituksena on myydä tuotteita, palveluita tai sisältöä.

Seuraavaksi keskustellaan esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:

  • Mikä taho on kaupallisten viestien lähettäjä?
  • Millaiset mainokset on helppo tunnistaa mainoksiksi, millaiset ei?

Haluatko vielä testata valmiutesi mainonnan tunnistamisessa? Tunnista mainonta- visassa, pääset kartoittamaan omat valmiutesi siinä, kuinka hyvin tunnistat, mikä on mainontaa ja millaiseen tarjoukseen kannattaa tarttua? Visaan pääset siirtymään tästä!

Seuraava Kulman tärppi julkaistaan mediaviikon kunniaksi jo tämän viikon torstaina! Pysy siis kuulolla!

Vinkki! Edellisen viikon tärppiin pääset siirtymään tästä. Huomaa, että Kulman tärpit löytyvät KULMA-blogin lisäksi myös Facebook-sivuiltamme.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.