Kulman tärppi viikolle 7 – Mainonnan käsitteitä tutkimassa

Ei kommentteja

Helmikuussa alkanut Etsin tietoa ja kohtaan mainontaa -teema tutustuttaa oppilaita kulutukseen pohtimalla, mitä tapahtuu ennen varsinaista kauppaa – mitä kaupallista viestintää nuoret kohtaavat, kuinka tuotteen tai palvelun tietoja haetaan ja verrataan sekä miten meihin vaikutetaan. Tämän viikon tehtävässä tutustutaan mainonnan eri käsitteisiin.

Viikon 7 tehtävä:

Mainontaa voi kohdata monessa eri yhteydessä. Oppilaita pyydetään ottamaan ryhmissä selvää, mitä esimerkiksi seuraavat käsitteet tarkoittavat:

  • advertoriaali
  • vertaismarkkinointi
  • sisältömarkkinointi
  • bloggaus
  • tuotesijoittelu
  • sponsorointi
  • piilomainonta
  • tarjous
  • alennusmyynti
  • mainospelit ja
  • bannerimainonta.

Seuraava Kulman tärppi julkaistaan taas ensi maanantaina! Pysy siis kuulolla!

Vinkki! Viime viikolla julkaistuun Mediataitoviikon Kulman tärppiin pääset siirtymään tästä ja Mediataitoviikon Kulman ekstratärppiin tästä. Huomaa, että Kulman tärpit löytyvät KULMA-blogin lisäksi myös Facebook-sivuiltamme.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.