Kulman tärppi viikolle 16 – Kun kaikki ei mene niin kuin sovittiin

Ei kommentteja

Huhtikuussa alkanut Käytän, kulutan ja reagoin -askel keskittyy ostamisen jälkeisiin tilanteisiin. Oppilaat saavat tietoa siitä, kuinka toimia virhe- ja viivästystilanteissa, ja mitä tehdä, kun tuote tai palvelu ei vastaa sovittua tai saa virheellisen laskun. Oppilaita rohkaistaan sekä motivoidaan ottamaan selvää omista oikeuksistaan ja hakemaan apua riitatilanteisiin lisäämällä tietoutta kuluttajaoikeuksista ja -vastuista. Tämän viikon tehtävässä oppilaita motivoidaan tutustumaan reklamaatioapuriin ja ottamaan selvää, miten yritykselle tehdään valitus sekä milloin ja miten voidaan ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Viikon 16 tehtävä:

Ohjaa oppilaita:

  1. tutustumaan reklamaatioapuriin
  2. ottamaan selvää, miten yritykselle tehdään valitus sekä
  3. selvittämään, miten ja milloin otetaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

Lopuksi oppilaat katsovat vielä videon kuluttajaneuvonnasta.

Vinkki! Reklamaatioapuri on sovellus, joka auttaa laatimaan kirjallisen reklamaation. Opettaja voi hyödyntää apuria opetuksessa pyytämällä nuoria kuvittelemaan reklamaatiotilanne ja täyttämään sovellus sen mukaisesti.


Seuraava Kulman tärppi julkaistaan tuttuun tapaan taas ensi viikon maanantaina! Pysythän siis kuulolla!

Vinkki! Viime viikolla julkaistuun Kulman tärppiin pääset siirtymään tästä. Huomaa, että Kulman tärpit löytyvät KULMA-blogin lisäksi myös Facebook-sivuilla!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.