Toukokuun Kulman tärpissä – Päätän jatkosta

Ei kommentteja

Iloista pian alkavaa toukokuuta! Toukokuussa Kulman tärpeissä siirrytään Ostopolun seuraavalle askeleelle: Päätän jatkosta.

Tällä askeleella käsitellään tapahtumia, joita ostetun tuotteen tai palvelun käyttöön ja kuluttajansuojaan liittyy kulutuspolun loppupäässä. Asiakassuhde tai merkki/valmistajauskollisuus punnitaan uudelleen, kun palvelukausi päättyy tai tavaran käyttöikä alkaa olla lopuillaan.

Voisiko esimerkiksi tuotteen tai palvelun ostaa vielä uudelleen? Kuinka tuote kierrätetään tai hävitetään asianmukaisesti? Entä miten palvelunkäyttö voidaan lopettaa? 

 Tavoiteltava osaaminen:

  • Tunnistaa, milloin on jälkimarkkinoinnin kohteena.
  • On tietoinen oikeudestaan tunnistettavaan mainontaan sekä paikkansa pitäviin tietoihin mainonnassa.
  • Hallinnoi sopimuksiaan ja ottaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.
  • Toimii kriittisesti ja arvioiden tuotteen tai palvelun elinkaaren loppuvaiheessa.

Päätän jatkosta -askeleen tärpit koottuna:


Ensimmäinen Kulman tärppi Päätän jatkosta -askeleella julkaistaan ensi viikon maanantaina. Pysythän siis kuulolla!

Vaikka et olisikaan vielä opettanut kuluttaja-asioita oppilaillesi, ei hätää!

Tästä pääset siirtymään blogikirjoitukseen, jossa on koottuna suorat linkit kevään aikana julkaistuihin Kulman tärppeihin. Käymällä polun läpi vielä kevään aikana käyt automaattisesti läpi kaikki ostopolun vaiheet opetussuunnitelmaa noudattaen. Ja mikä parasta, voit käyttää KKV:n Ostajan askeleet -testiä myös kokeena kevään lopuksi!