Toukokuun Kulman tärpissä – Päätän jatkosta

Iloista pian alkavaa toukokuuta! Toukokuussa Kulman tärpeissä siirrytään Ostopolun seuraavalle askeleelle: Päätän jatkosta. Tällä askeleella käsitellään tapahtumia, joita ostetun tuotteen tai palvelun käyttöön ja kuluttajansuojaan liittyy kulutuspolun loppupäässä. Asiakassuhde tai merkki/valmistajauskollisuus punnitaan uudelleen, kun palvelukausi päättyy tai tavaran käyttöikä alkaa olla lopuillaan. Voisiko esimerkiksi tuotteen tai palvelun ostaa vielä uudelleen? Kuinka tuote kierrätetään tai hävitetään asianmukaisesti?

Lue lisää

Kulman tärppi viikolle 17 – Vältä maksuhäiriömerkintä

Vielä tällä viikolla jatkuva Käytän, kulutan ja reagoin -askel keskittyy ostamisen jälkeisiin tilanteisiin. Oppilaat saavat tietoa siitä, kuinka toimia virhe- ja viivästystilanteissa, ja mitä tehdä, kun tuote tai palvelu ei vastaa sovittua tai saa virheellisen laskun. Oppilaita rohkaistaan sekä motivoidaan ottamaan selvää omista oikeuksistaan ja hakemaan apua riitatilanteisiin lisäämällä tietoutta kuluttajaoikeuksista ja -vastuista. Tämän viikon

Lue lisää

KKV:n Oppimisen palvelut mukana siellä, missä ihmisten osaamiseen vaikutetaan

Joko tunnet KKV:n oppimisen palvelut? Oppimisen palvelut ovat tarkoitettu kaikille oppimisen asiantuntijoille, ja palveluilla toteutamme Kilpailu- ja kuluttajaviraston lakisääteistä kuluttajakasvatuksen tehtävää. Aiemmin puhuimme koulujen kuluttajakasvatuksesta ja sen tukemisesta. Kuluttajansuojaan liittyvän tiedon ja osaamisen tarve on lisääntynyt ja monimuotoistunut, joten kuluneen vuoden aikana olemme tehneet uudenlaisen palvelukokonaisuuden. Taustoitamme, sovellamme ja autamme oppimaan. KKV:n verkkosivuilta löydät tietoa

Lue lisää

Lataa…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.


KKV:n logo.

Kulma on Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajakasvatukseen ja -osaamiseen liittyvä blogi.