Miten kasvattaa kuluttajista arjen sankareita?

Ärtynyt kuluttaja on arjen sankari, kirjoittaa Juha-Pekka Raeste HS kolumnissa. Kolumni kertoo julkisuudesta, jonka kuluttaja sai, kun hän sisukkaasti yritti saada verkkokauppatoimituksen sopimuksen mukaisesti kotiinsa sen sijaan, että hän olisi suostunut hakemaan pakettinsa noutopisteestä.

Vastuullisuus kiinnostaa suomalaisia kuluttajia

FIBSin kuluttajatutkimus kartoitti, miten suomalaiset kuluttajat tekevät vastuullisia valintoja. Tutkimuksen mukaan lähes puolet vastanneista kuluttajista (46 %) pitää itseään ainakin osittain vastuullisena kuluttajana. Yrityksien tulee tukea vastuullisia ostopäätöksiä Vastuullisuus kiinnostaa suomalaisia kuluttajia ja se vaikuttaa ostopäätöksiin. Kuluttajat tekevät kuitenkin ostopäätöksen usein tunnepohjalta. Jotta ostopäätös pohjautuisi myös tietoon, on yritysten tarjottava sitä riittävästi. Tämä edellyttää yrityksiltä

Lue lisää

Tarina kuluttajuudesta 4–7.-luokkalaisille oppilaille

Syyskuussa julkaisemme KKV Kampuksella jatkotarinan kuluttajuudesta, joka on tarkoitettu 4.–7-luokkalaisille oppilaille. Tarina koostuu kuudesta jatkotarinasta, joihin liittyy kuluttajataitoja edistäviä pohdintatehtäviä ja käytännön harjoituksia. Tarinoissa 5-luokkalainen Eevert, 7-luokkalainen Helmi sekä heidän 67-vuotias mummonsa Lyydia etsivät yhdessä vastauksia erikoiseen kuluttajaongelmaan, joka häiritsee Lyydian jokapäiväistä arkea. Tervetuloa mukaan matkalle kohti taitavaa kuluttajuutta!  Mummon luo kylään – jatkotarina 1/6

Lue lisää

Lataa…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.


KKV:n logo.

Kulma on Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajakasvatukseen ja -osaamiseen liittyvä blogi.