Kesäkuulumisia KULMAsta!

Näin ennen kesälomien alkua on aika kääntää katsetta kuluneeseen lukuvuoteen KULMAn näkökulmasta. Mitä kaikkea tämän vuoden aikana olemme tehneet kuluttajaosaamisen lisäämiseksi?

Osaanko arvioida mainonnassa esiintyviä ympäristöväittämiä?

Mainonnassa esiintyy tänä päivänä huikea määrä erilaisia ympäristöväittämiä. EU:n kuluttajansuojaa valvovien viranomaisten CPC-yhteistyöverkosto kohdistikin loppuvuodesta 2020 Euroopan laajuisen valvontakampanjan arvioimaan yritysten verkkosivuillaan tekemiä ympäristöväittämiä.

Kulman tärpit mukaan opetukseen syyslukukaudelle 2021!

Etsitkö opetusmateriaalia kuluttajansuojan asioiden opetukseen? Kulman Tärpeissä olemme postanneet ostopolun mukaisesti ajankohtaisia oppimistehtäviä ja helposti käyttöön otettavia opetusvinkkejä kevään 2021 aikana. Oppimisen palvelut ovat suunnitelleet Kulman tärpit johdonmukaisesti ostopolku-mallin mukaiseksi lukukausikelloksi.

Myyjänvastuupolku sopii yrittäjyyskasvatukseen ja kuluttajasuojan sisältävän ammattitaidon oppimiseen

Myyjänvastuu on sitä, että kuluttajakauppaa tekevä yritys toimii kuluttajansuojaa koskevan lainsäädännön mukaisesti. Kuluttajakaupassa myyjänvastuun toteuttaminen on maineen- ja riskienhallintaa. Kuluttajat suosivat luotettavaa kauppakumppania eli yritystä, joka toimii lain edellyttämällä tavalla ja siksi markkinoilla pärjäävät yritykset, jotka hahmottavat roolinsa ja suunnittelevat toimintansa alusta alkaen myyjän vastuun tuntien.  

Lataa…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.


KKV:n logo.

Kulma on Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajakasvatukseen ja -osaamiseen liittyvä blogi.