Kulman tärppi viikolle 8 – Somebingo

Vielä tällä viikolla jatkuva Etsin tietoa ja kohtaan mainontaa -askel tutustuttaa oppilaita kulutukseen pohtimalla, mitä tapahtuu ennen varsinaista kauppaa – mitä kaupallista viestintää nuoret kohtaavat, kuinka tuotteen tai palvelun tietoja haetaan ja verrataan sekä miten meihin vaikutetaan. Tämän viikon tehtävässä inspiroidutaan sosiaalisen median maailmasta pelaamalla Somebingoa!

Opiskelija tutkii – kohteena Ostopolku-opetusmateriaali

Pääsin tekemään kotitalousopettajaopintojeni pro gradu- tutkimuksen yhteistyössä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kanssa. Tutkimukseni tavoitteena oli selvittää, miten opettajat käyttävät Ostopolku-opetusmateriaalia, minkälaisia käyttökokemuksia opettajilla on siitä ja miten opettajat kehittäisivät materiaalia edelleen. Lisäksi halusin selvittää, minkälaisia mahdollisuuksia ja haasteita opettajat näkevät kuluttajakasvatuksen opetuksessa.

Kulman tärppi viikolle 7 – Mainonnan käsitteitä tutkimassa

Helmikuussa alkanut Etsin tietoa ja kohtaan mainontaa -teema tutustuttaa oppilaita kulutukseen pohtimalla, mitä tapahtuu ennen varsinaista kauppaa – mitä kaupallista viestintää nuoret kohtaavat, kuinka tuotteen tai palvelun tietoja haetaan ja verrataan sekä miten meihin vaikutetaan. Tämän viikon tehtävässä tutustutaan mainonnan eri käsitteisiin.

Mediataitoviikon Kulman ekstratärppi – Mainonnan keskellä

Mediataitoviikon kunniaksi julkaisemme tällä viikolla vielä toisen Kulman tärpin! Viime viikolla alkanut Etsin tietoa ja kohtaan mainontaa -teema tutustuttaa oppilaita kulutukseen pohtimalla, mitä tapahtuu ennen varsinaista kauppaa – mitä kaupallista viestintää nuoret kohtaavat, kuinka tuotteen tai palvelun tietoja haetaan ja verrataan sekä miten meihin vaikutetaan. Tässä tehtävässä päästään tutkimaan kohdennettua mainontaa – mitä se tarkoittaa

Lue lisää

Lataa…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.


KKV:n logo.

Kulma on Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajakasvatukseen ja -osaamiseen liittyvä blogi.