Tietoa blogista
Kulma on Kilpailu- ja Kuluttajaviraston (KKV) Oppimisen palveluiden ylläpitämä kuluttajasuojan osaamista edistävä blogi, jonka tarkoituksena on yhteisöllisesti tuoda esille ajankohtaisia ilmiöitä kuluttajarintamalta. Keskustelun keskiössä on osaaminen, jota tarvitsevat ostoksia tekevät kuluttajat sekä kuluttajakauppaa tekevien yritysten eri tehtävissä toimivat työntekijät sekä yrittäjät.
Blogin aihesisällöt juontavat juurensa arkielämän kuluttajailmiöistä ja -ongelmista. Toivomme blogin tarjoavan opetuksen ammattilaisille ideoita opetukseen ja lisäävän oppijoiden kuluttajaosaamista. Yksittäinen ostos ei tee kuluttamisesta hyvää tai huonoa eikä pelkkä tieto tee taitavaksi kuluttajaksi. Kaupankäynti on vuorovaikutusta ja sopimista, joka onnistuakseen vaatii tietoa ja osaamista niin kuluttajalta kuin myyjältä. Olemme avoimia eri kouluasteiden kanssa tehtävälle yhteistyölle, joten ole rohkeasti meihin yhteydessä. Hyödynnämme työssämme Oppimisen palveluissa menetelminä yhteiskehittämistä, kokeilevaa kehittämistä sekä pilotointia.
Blogissa kirjoittavat:
- Taina Mäntylä, joka toimii KKV:ssa johtavana asiantuntijana. Taustaltaan Taina on kotitalousopettaja ja lastentarhaopettaja, joka on opettanut ja kasvattanut työhistoriansa aikana melkein kaiken ikäisiä.
- Valpuri Kurppa, joka toimii KKV:ssa asiantuntijana. Taustaltaan Valpuri on Kasvatustieteen maisteri, joka on työskennellyt yhteiskehittämisen ja kokeilevan kehittämisen parissa Opetushallituksessa sekä yrityspuolella kansainvälisten koulutusalan innovaatioiden parissa.
Blogissa julkaistaan myös muiden asiantuntijoiden kirjoituksia.
Tervetuloa mukaan!
KKV:n Oppimisen palveluiden tiimi
Lähetä palautetta blogista:
Henkilötietojen käsittely: Jos ilmoitat lomakkeella nimesi ja sähköpostiosoitteesi, henkilötietosi tallentuvat Kilpailu- ja kuluttajaviraston tietojärjestelmään. Tutustu tietosuokäytäntöihimme.
